Музичний керівник: "Вплив музики на інтелект дитини"
Серед семи типів людського інтелекту (мовний, музичний, логіко-математичний, просторовий, руховий, внутрішньо-особистісний, міжособистісний) важливим є музичний інтелект. Він проявляється у людини найшвидше. Це музичний "слух" і здатність відчувати висоту звука, ритм і мелодію. Щоб дитина розвивалася музично, зовсім не обов’язково чекати її вступу до музичної школи або звертатися до фахівця. Прилучати малюка до музики, використовуючи її загально розвивальні можливості, може й людина без музичної освіти. Переконатися в цьому можна, ознайомившись з порадами та вправами, що допомагають прищепити дитині смак та інтерес до музики і зробити заняття з нею корисними й цікавими.
Що ж допомагає розвитку музичного слуху? Насамперед прості мовно-ритмічні вправи.
Ритм — фундамент, з якого починається музичне зростання дітей. Ритмічні завдання та ігри організовують дітей, дають їм змогу бути творцями вже на початковій «цеглинці» музичного розвитку. Завдяки роботі з ритмом гіперактивні діти стають зібранішими, уважнішими, а сором’язливі — ініціативнішими.
Поговоримо про Ритм?
Він відомий вам усім!
В музиці він проживає,
Своїх правил нас навчає.
Щиро пропонує Ритм
Подружитися із ним!
Нумо, друзі, час не гаймо —
В подорож із ним рушаймо.
Краще співати – дитячі пісеньки, традиційний репертуар , який дуже багатий. Важливо, щоб дитина поступово засвоїла кілька простих мелодій, які й стануть для неї першим кроком у світ музики.
Виберіть пісню, яка вам і дитині до вподоби, і співайте її дитині на сон прийдешній. Робіть це хоча б раз на день. Співайте її зі словами і без слів. Не забувайте, що слова – лише доповнення до музики. Бажано, щоб дитина чула, як ви співаєте без слів. Це дуже важливо.
Використовуйте різні види сприймання музики на слух:
- Пасивне, коли дитина чує звук радіо, але зайнята іншим;
- Частково активне – малюк слухає і водночас думає про щось своє;
- Активне, коли дитина намагається виконувати ту, чи іншу пісеньку, співає уривки з неї, помічає, коли співають не правильно.
Давайте дітям можливість слухати музику, привчаючи вуха малюків до різних жанрів: класичної музики різних періодів, джазу, популярних естрадних пісень,народної музики, звучання простих і складних, симфонічних, народних і сучасних електронних музичних інструментів.
Ритмічні вправи для дітей:
"Сонячні зайчики"
Увімкніть улюблену музику вашої дитини. Запропонуйте дитині узяти маленьке дзеркальце і покажіть,як треба пускати сонячного зайчика. Зайчик має стрибати в ритмі музики,що звучить. Запропонуйте дитині потанцювати, пострибати, помахати руками в ритмі музики. Поступово він навчиться чітко координувати свої рухи,узгоджувати їх характер,виразність з музичним ритмом.
"Каченята"
Матеріал: деревяні палички або олівці.
Раз-і-два – ішли качата, - стукаюти перед собою двома паличками по підлозі імітуючи ходу каченят ;
Три-чотири – до води. – рухи повторюються:
Плентався за ними п`ятий, - стукаюти вправою паличкою по підлозі.
Шостий теж ішов туди. - стукаюти вправо лівою паличкою по підлозі:
Сьомий дуже притомився, - на підлогу покласти праву паличку;
Восьмий на дорозі всівся, - на підлогу покласти ліву паличку:
А дев`ятий всіх догнав. – поплескаюти в долоньки:
А десятий загубився з переляку запищав, - промовити «Ой,ой,ой»:
Не пищи, - «сваряться» пальчиком
а доганяй, - пограти в «доганялки».
Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, почуттєвого сприйняття, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, стане частиною духовного життя людини в майбутньому.